Thursday, 5 January 2012

WelCome 2012!!

Welcome to 2012..

Tup Tap Tup tap.. dah masok tahun 2012.. cepat je masa berjalan.. eh masa berlari kot.. aku nk kejar x dapat.. haiyo.. Berakhirlah Tahun 2011.. berakhirlah juga perjuangan aku untuk Tahun 2011.. 

New year tahun 2012 ni.. aku menyelebrate dengan kakak sepupuku & encik Sominya. Dorang turun Key Ell.. honeymoon katenye.. huhu..

Pagi Sabtu yg indah, planning mau pegi umah  by bestie Nazirah Azeman aka Azie.. tp hampeh.. bgn lambat.... sesudah subuh (1030am).. hahahh.. aku pun merajinkan badan mengumpul baju2 kotor bilik aku & bilik abglong.. dan meneruskan perjuangan untuk membasuh baju sebelum pergi ke planning no 2 aku..

Sesudah siap membasuh baju & menyidai baju.. aku pun bersiap2 nk pegi umah Azie... sblm gi umah azie. aku singgah membeli present untuk baby Rania... Nak di jadikan cerita dan pengalaman yg xdapt dilupakan.. aku telah tawaf 10 kali taman si azie.. gara2 xingat no umah dia.. hahah.. No Umah Azie 1397.. (pas ni.. smpai ke tua aku xkan lupe no umah dia..)

2 -3 hari sebelum new year aku plan nk celebrate ngn kengkawan opis lama.. iffah & d geng.. include apiz & kerol.. tp bertukar di saat2 akhir.. sorry geng..

LEpas je aku gi umah azie, aku gi jemput akak sepupu aku (Kak Shima & encik Sominya (abg Han).. dan bergegas ke One Utama... setibanya di One Utama.. aku teman kak Shima shopping pakaian angel2snya... kat F.O.S kids.... Setelah selesai kak shima sibuk mencari harta utk anaknya.. kami cari makan...


  
F.O.S Kids  

Setelah selesai bershopping kat FOS tu, kami pun beredar mencari kedai makan... aku pun syorkan kat Shogun.. nak dijadikan cerita.. abg Han & Kak Shima terpijat2 muka dorang.. hahhah.. aku tau harga kat situ mahal RM68++.. fuh aku pun rasa mahal.. sblm ni aku gi masa puasa RM35 je.. fuh.. kami pun melangkah masuk.. sesampai di meja.. waiter tu siap tuangkan air... tetapi kami telah berjaya melarikan diri xmakan kat situ.. hahahahah..

Akhirnya.. jalan punya, jalan.. kami pun ternampak food court kat One U ni.. Hidangan aku petang tu kueyteow tai + kerabu mangga. bersulamkan air soya... :)

  Kuey Teow Thai + Kerabu Mangga


Tengok la muka kepenantan & kelaparan & kepitaman kak Shima.. syian dia.. makan2 .. sila2.. 
Setelah mengadap santapan kami di waktu petang.. kami pun berangkat untuk pulang ke hotel.. tp sbelum ke hotel.. Aku & kak Shime teringin makan SuSHI King.. so kami pun gi ke SusHi King.. setibanya di LG Floor.. Gile babeng ar.. banyak rupenye kedai makan kat bawah ni.. yg aku terlupa.. hahahah.. xpasal2 je kene kuntao ngn abg han.. dengan muka selamba aku.. aku ckp.. mmg aku tau kat bawah ni byk makan.. tp saje je nk bawak lain hari kat sini.. hahhaha... (malu aku sebenarnya)...

Rupa2nya Wasabi.. kene beli ar,... ingt free.. hehehe.. tp disebabkan kak Shima telah menggunakan skill muka kecomelan angel2snya.. dia telah berjaya mendapatkan wasabi free.. Pastu kitaorang gi la pengurup wang.. teman kak shima tukar wang.. Pengurup tu tnaye aku nak beli ke nak jual... mane aku tau.. aku tau nk tukar duit SIng to Malaysia,.. hahahah .. malu aku..

Pastu kami pun menuju ke Cold Storage.. kak spupuku tu nk shopping susu anak & toiletries dia kat malaysdia.. gile jauh sey.... hahhha tp sblm smpi ke COld Storage.. kak Shima tnye aku mana Sushi?? hahahhah.. oooppss.. aku tertinggal kat kaunter pengurup wang.. dengan selamba je berlenggang eak ko siti.. hahhahah.. disebabkan itu juga.. aku telah berjaya bg new experience kepada kak Shima berlari menyelematkan Sushi King kitaorang tu.. hahahahah....


 New Year Night kat Jln TAR

 Malam New tu.. plan nk sambut kat Dataran Merdeka.. rupanya kat Dataran ada konsert.. tp malas pulak berada di tengah khalayak orang ramai tu.. so kami mengambil keputusan untuk count down dalm bilik hotel je.. hehhe..

 Gile tul.. ramai tul makhluk kat Jalan TAR yang berpusu2 menghala ke dataran merdeka sbb nk count down...

 




 Aku baru tau kat tengah2 Jalan TAR ni ada Hotel Frennzzzz...




LEpas count DOwn.. mata ku semakin kuyu.. rancang nk ke danao kota untuk sambung shopping.. tp xkesampaian.. Kami bertiga sudah penat lelah sebenarnya.. so aku mengambil keputusan untuk balik.. Fuh..

Selamat Malam... Selamat Tahun Baru.. Happy New Year... 2012!!!! Hoyeyy Hoyyeyyy..

No comments:

Post a Comment