Thursday, 2 February 2012

Dearest Mommy... (Majlis Tahlil)...

Pejam celik, pejam celik.. dah lebih seratus hari mak pergi... arini 21.01.2011.. genap 105 hari mak bersemadi.... Sempena memperingati mak.. walaupun mak jauh dengan aku.. kitaorang pun buat la majlis tahlil utk mak...
Aku konvoi ngn abglong & kak ngah.. kitaorang gerak dari KL kul 1:45am... konvoi 3 kereta.. keta aku, abg long ngan kak ngah... tak lupa.. kak nana sepupuku yg vouge.. ikot skali.. :).. kitaorang smpai umah tepat jam 4:30am... jauh perjalanan.. sesampai je umah (No1, jaLan Kg Pelindung Maju).. aku pun terus cari bantal dan toto.. pastu terus tido.. hohoho...

Esoknya pagi2 dah kena bangun kami berempat (Abah, Abg Jan, Kak Ngah nagn Aku)...gi shopping kat Jaya Gading.. Tunas Manja (tempat wajib utk family Ahmad Nordin) hahahah.. x ketinggalan.. sempat la aku gi Cowboy.. sempat jugak la mengpaw ... hahahah

Penoh gak la... Opel Abg Jan.. Fuh setengah hari jugak la berjalan... yang bestnye.. barang xde dalam list pun kompom tersesat.. hahahahah... biasa la.. tgn aku & kak Ngah ni.. mmg xleh lari dari mencapai mane2 yang patot....

 


Abis je shopping barang umah.. aku duk umah santai2.. smbil mengemas sikit...   sebleum tu semapt gak tgk si qaisara mandi,.. hihihi... tomey dak ni.. gewam aku..






 Abis je dia Mandi.. aku pun gi la rewang.. kupas bawang.. bawang putih & bawang kecik...
Mmg menangis la kejap.. wojojojo.. banyak angin rupenya badan aku.. orang tua2 cakap.. kalu ptong bawang.. mata duk pedih2... nanges x ingat dunia tu.. badan penuh angin.. huhuhu





Malam Jumaat tu..r amai jugak yang datang.. kitaorang wat bbq... 15 ekor pari.. 1 ekor ikan yu... fuh.. x abis pun.. galak sgt.. hihih..

Ni hantar orang lik... huhuhu.. selamat...

Esoknya..kami pun start operasi seluruhnya... master Chef kami di jemput khas dari umah sebelah.. Abu umah no 3 (abah save dalam hp dia mana tu).. ahhahaah...
Di bantu oleh junior2 chef yang x bertauliah...











Kami yang peremapuan.. duk dlam umah.. menyetelkan ape2 yang patot..










Leh pulak budak2 ni landing tengah2 umah.. ngadap ipad... isk isk isk...


Setelah bertungkus lumus di siang hari... Akhirnya.. Siap...

Nasi Putih + Kari Ayam + Kerabu taugeh & kerang
ikan goreng + ikan masin + sambal belacan
 Sayur kobis & ulam 
Agar-Agar & Lepat Pisang
Oren & Pisang
Teh O panas & Air Suam...

Memang TErbaek la juadah.... Thanks to Master Chef & Chef Junior & Dayang2 yg telah menyediakan juadah dengan jayanya...

Dan Kami pun Menunggu Jemputan.. sambil2 tu.. sempat la snap pic reramai/..

 

 


 



  DAN JEMPUTAN PUN SAMPAI....

 Ni abah.. bukan jemputan....







Ramai jugak kengkawan abah yang datang.. fuuhh... glamer abah kat kampung.. hohoho/


Setelah selesai majlis.. sessi mengemas..








A--Fatihah... Mak kami semua mendoakan yang terbaek utk mak kat sana... Harap mak pun begitu jugak...

No comments:

Post a Comment